Nyt samarbejde med DIGURA – Din digitale lejeretsekspert

98165209_2600684720218988_1167942809127223296_o

Som studerende har man meget at tænke på.. Derfor orker man typisk ikke at tage kampen op mod urimelige udlejere. Men det kan DIGURA klare for dig! 

Har du problemer med din udlejer?

Har du problemer med din udlejer, så kan det føles rigtig utrygt i ens eget hjem. Man aner ikke, om udlejer pludselig ringer – eller kommer forbi – men nogle dårlige nyheder, nogle kritiske bemærkninger eller noget helt tredje. Uanset, så kan det være rigtig ubehageligt at leve i. 

Hos DIGURA har de erfaret, at alt for mange lejere bor i et lejemål, hvor de føler sig utilpas på grund af deres udlejer. Og det kan komme af mange ting. 

Hvilke problemer kan man have?

Alle lejeforhold er unikke, derfor er der et bredt spænd af forskellige problemstillinger, som lejere kan løbe ind i. Her vil vi gennemgå nogle af de mest typiske problemstillinger, som lejere møder. Måske finder du ud af, at du går igennem noget af det samme? 

Fraflytning

Ved fraflytning oplever rigtig mange lejere, at deres udlejer vil beholde hele – eller store dele – af deres depositum. Og de føler måske ikke, at det er helt fair, men det er svært at argumentere i mod en udlejer, som har prøvet det mange gange før. Men i størstedelen af alle sagerne, så beholder udlejer faktisk store dele af depositummer uden have ret til det. Det kan være, at fraflytningsopgørelsen ikke har været specifik nok, eller at der er nogle frister, som ikke er blevet overholdt. Og så kan man faktisk få hele sit depositum tilbage. 

Husleje

Rigtig mange lejere betaler også alt for meget husleje. Det er fordi mange udlejere blot fastsætter huslejen så højt som muligt, fordi de eventuel ved, at der er stor efterspørgsel. Men lejeloven har nogle forskellige regelsæt, som en udlejer skal følge i forbindelse med fastsættelse af huslejen. Men der er ikke mange udlejere, som enten ikke kender til dem eller bare ikke vælger at overholde dem. I sådanne tilfælde, så kan man kræve huslejen nedsat.

Tillægsydelser i lejekontrakten

I lejekontrakters paragraf 11, der kan udlejer indsætte nogle krav, som stiller lejere dårligere end hvad lejeloven siger. Og det er som udgangspunkt også okay. Men der er nogle ting, som er ulovlige at inkludere i §11. Det kan eksempelvis være tillægsydelser såsom:

  • Administration
  • Forsikring
  • Fast beløb for vaskeri
  • Hækkeklipning
  • Renovation
  • Snerydning
  • Trappevask
  • Viceværtservice
  • Vinduespolering

Disse tillægsydelser er eksempler på ulovlige tillægsydelser, og hvis du har dem i din lejekontrakt, så kan du kræve pengene tilbagebetalt.

Hvad gør du, hvis du har mistanke om, at du bliver snydt?

Hvis du har den mindste mistanke om, at du bliver snydt af din udlejer. Så kan DIGURA give dig en gratis vurdering af din sag.

Det betyder, at de vurderer, om der er noget at komme efter i din sag, eller om din udlejer handler retmæssigt. Det er en god service, fordi så behøver man ikke betale en krone for bare at finde ud af, om man bliver snydt. 

Hvis det viser sig, at udlejer ikke har rent mel i posen, så tilbyder DIGURA også at føre sagen. Det gør de efter en fordelsagtig betalingsmodel, hvor man kun skal betale, hvis man vinder sagen. Det er nemlig risikofrit som lejer at starte en sag. For hvis der ikke bliver et positivt resultat i sagen, så skal man som lejer ikke betale noget. Hvis DIGURA derimod vinder sagen, så kan man maksimum komme til at betale 25% af det besparede beløb i servicegebyr. Man skal derfor ikke have nye penge op af lommen, men blot en procentdel af det beløb, man får tilbage fra sin udlejer. 

Du kan ligeledes forvente, at det bliver et afslappet sagsforløb. DIGURA klarer nemlig alt arbejdet for dig, du skal blot videregive dem alle relevante informationer og dokumenter i sagen. Så sørger de for at rette henvendelse til udlejer og gøre dit krav gældende. Du får løbende opdateringer i sagen, når der sker noget nyt, så du kan følge med i sagen. 

Sådan fungerer det

Her får du et kort overblik over, hvordan det fungerer hos DIGURA.

Step 1. Du indgiver sagen

Indsend din sag gennem deres smarte og innovative formular på deres hjemmeside.

Step 2. DIGURA vurderer sagen

DIGURAs sagsbehandlere vurderer sagen sammen med deres højteknologiske software, som tager udgangspunkt i tidligere sager og afgørelser.

Step 3. DIGURA fører sagen

Hvis der er potentiale i din sag, så tilbyder DIGURA at føre sagen for dig. Og hvis ikke der er potentiale, så har det hele været gratis og uforpligtende.

DEL INDLÆGGET

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på print
Del på email

SE ANDRE INDLÆG